Chiński koncern Geely uruchamia kolejną markę na rynek europejski – Zeekr

Chiński koncern Geely uruchamia kolejną markę na rynek europejski – Zeekr

Koncern Geely nie jest największym graczem chińskim, jednak ich polityka to pozyskiwanie klienta europejskiego. Geely przed dekadą kupiło upadające Volvo, a pozyskane w ten sposób know-how pozwala dziś wprowadzać produkty wymierzone pod zachodniego klienta.

Geely uruchamia markę Zeekr – będzie produkować elektryczne samochody premium.

Poza znanym wszystkim Volvo – koncern sprzedaje pojazdy pod marką Geely oraz Lynk & Co, a także ogłosił powstanie marki Zeekr, która będzie celować w klienta poszukującego auta elektrycznego klasy premium. Naturalnie marka ma więc konkurować z Teslą oraz niemieckimi gigantami. Poza wspomnianymi – w portfolio koncernu wchodzi także Polestar, Lotus i 9,7% Daimlera.

Modele Zeekr będą budowane na dedykowanej platformie elektrycznej dla pojazdów EV o nazwie Sustainable Experience Architecture (SEA). Na wzór Tesli – Geely otworzy swoje salony i będzie sprzedawać elektryczne auta Zeekr po stałej cenie, a nie w salonach dealerskich, jak to tradycyjnie obecnie się robi.

Tradycyjne samochody benzynowe i pojazdy elektryczne to dwie drogi prowadzenia biznesu. Geely nie ma w tej chwili wyraźnej przewagi w pojazdach elektrycznych, więc wygląda na to, że chce uzupełnić własną innowacyjność poprzez stworzenie nowej, kolejnej marki EV.

Alan Kang, analityk w LMC Automotive

Geely wraz z nadejściem aut Zeekr poza wyżej wspomnianym modelem sieci własnych salonów, wypróbuje także inne strategie marketingowe i sprzedażowe. Firma planuje założyć klub właścicieli samochodów, tworząc silną tożsamość i przywiązanie do marki. Mówi się także o powstaniu nowych life-stylowych marek dla odzieży i akcesoriów.

Rząd Chin, który rozumie ideę wyrastania na światowego potentata technologicznego mocno promuje coś, co lubią nazywać „nowymi pojazdami energetycznymi” czyli NEV. Mają oni nadzieję, że będą one stanowić 20 procent rocznej sprzedaży auto do 2025 roku. Pojazdy NEV stanowiły 5 procent sprzedaży samochodów w Chinach w 2020 roku.

Udostępnij, jeśli uważasz ten artykuł za wartościowy

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Produkcja samochodów w Czechach wzrosła w ubiegłym roku o 10 procent, pomimo utrzymujących się skutków pandemii, niedoborów chipów i kryzysów energetycznych.
2023-01-20
Prognozy na 15 stycznia 2023 wskazują na stabilność ceny paliw, jednak warto regularnie sprawdzać ceny w różnych lokalizacjach.
2023-01-13
Volkswagen inwestuje w produkcję akumulatorów: w Polsce: decyzja co do lokalizacji, może zostać podjęta wkrótce.
2023-01-12
Firma SsangYong, producent samochodów sportowych i terenowych, zostaje oficjalnym sponsorem Wisły Płock - polskiego zespołu piłkarskiego.
Wypadek na rondzie - sprawca to młody kierowca 18 lat, nie panował nad pojazdem, przeciął rondo i zakończył jazdę na skrzyżowaniu.
2023-01-10
Nissan Qashqai został najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii w 2022 roku, pomimo trudności z dostępem do części.