Koncern Geely nie jest największym graczem chińskim, jednak ich polityka to pozyskiwanie klienta europejskiego. Geely przed dekadą kupiło upadające Volvo, a pozyskane w ten sposób know-how pozwala dziś wprowadzać produkty wymierzone pod zachodniego klienta.
Geely uruchamia markę Zeekr – będzie produkować elektryczne samochody premium.
Poza znanym wszystkim Volvo – koncern sprzedaje pojazdy pod marką Geely oraz Lynk & Co, a także ogłosił powstanie marki Zeekr, która będzie celować w klienta poszukującego auta elektrycznego klasy premium. Naturalnie marka ma więc konkurować z Teslą oraz niemieckimi gigantami. Poza wspomnianymi – w portfolio koncernu wchodzi także Polestar, Lotus i 9,7% Daimlera.
Modele Zeekr będą budowane na dedykowanej platformie elektrycznej dla pojazdów EV o nazwie Sustainable Experience Architecture (SEA). Na wzór Tesli – Geely otworzy swoje salony i będzie sprzedawać elektryczne auta Zeekr po stałej cenie, a nie w salonach dealerskich, jak to tradycyjnie obecnie się robi.
Geely wraz z nadejściem aut Zeekr poza wyżej wspomnianym modelem sieci własnych salonów, wypróbuje także inne strategie marketingowe i sprzedażowe. Firma planuje założyć klub właścicieli samochodów, tworząc silną tożsamość i przywiązanie do marki. Mówi się także o powstaniu nowych life-stylowych marek dla odzieży i akcesoriów.
Rząd Chin, który rozumie ideę wyrastania na światowego potentata technologicznego mocno promuje coś, co lubią nazywać „nowymi pojazdami energetycznymi” czyli NEV. Mają oni nadzieję, że będą one stanowić 20 procent rocznej sprzedaży auto do 2025 roku. Pojazdy NEV stanowiły 5 procent sprzedaży samochodów w Chinach w 2020 roku.