Toyota zainwestuje 800 milionów dolarów w branże AI

Toyota zainwestuje 800 milionów dolarów w branże AI

Koncern Toyota inwestuje w AI – powstał fundusz venture capital o wartości 800 milionów dolarów, którego celem są inwestycje mające pomóc firmie wdrażanie procesów automatyzacji i robotyki. Fundusz ma także wspierać istniejące portfolio Toyota AI Ventures.

Toyota inwestuje w AI

Koncern posiada już wspomniany fundusz VC Toyota AI Ventures, który zarządza 200 milionami dolarów i do tej pory zainwestował w 36 młodych firm na wczesnym etapie rozwoju, w tym w Nauto – startup zajmujący się programowaniem pojazdów autonomicznych. Toyota chwali się także inwestycjami w firmę Drishti zajmującą się analizą wideo w fabrykach oraz firmę zajmującą się mobilnością lotniczą Joby Aviation.

Nowy fundusz Woven Capital, który właśnie powstaje, będzie operował na budżecie aż 800 milionów dolarów, a inwestycje mają pomóc koncernowi zmodernizować łańcuch dostaw oraz robotykę hal produkcyjnych.

Toyota jako jeden z największych koncernów na świecie przeznacza środki w celu zdobycia przewagi w dziedzinie sztucznej inteligencji. Po pierwsze jest to pożądany przez inwestorów kierunek, a po drugie – tak klaruje się nasza przyszłość. Przyszłość, która mocno jest powiązana z chińskich rynkiem automotive i AI. Nic więc dziwnego, że Toyota – obecny lider w sprzedaży samochodów na świecie, próbuje ukroić swój kawałek tortu, póki jest na to czas.

Koncern Toyota – sieć naczyń połączonych

Producent takiego kalibru posiada dziesiątki fabryk na całym świecie i setki różnych podwykonawców. Problemy płaszczyzny komunikacyjnej i informacyjnej są przy takiej skali niestety codziennością, dlatego cenna jest możliwość szybkiego dzielenia się doświadczeniami zdobytymi w jednym miejscu z pozostałymi fabrykami. Toyota chce w ten sposób zmaksymalizować wydajność.

Jeśli spojrzymy na przetwarzanie danych w chmurze, robotykę w chmurze i procesy uczenia się floty, kiedy jeden roboty się czegoś nauczy – reszta robotów na świecie automatycznie uczy się tego samego

Jim Adler – dyrektor funduszu

Adler dodaje także, że fundusz ściśle współpracujący z producentem posiada jednak sporą autonomię działań, bowiem duża zależność od kierownictwa koncernu byłaby zbyt skomplikowanym procesem – a branża AI jest dynamiczna i wymaga szybkich reakcji.

Będąc pomiędzy światem zewnętrznym a światem wewnętrznym Toyoty, jesteśmy tego rodzaju półprzepuszczalną membraną, która wywiera wpływ na firmę z zewnątrz.

Jim Adler

Materiały prasowe: Toyota Global Newsroom

Udostępnij, jeśli uważasz ten artykuł za wartościowy

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Produkcja samochodów w Czechach wzrosła w ubiegłym roku o 10 procent, pomimo utrzymujących się skutków pandemii, niedoborów chipów i kryzysów energetycznych.
2023-01-20
Prognozy na 15 stycznia 2023 wskazują na stabilność ceny paliw, jednak warto regularnie sprawdzać ceny w różnych lokalizacjach.
2023-01-13
Volkswagen inwestuje w produkcję akumulatorów: w Polsce: decyzja co do lokalizacji, może zostać podjęta wkrótce.
2023-01-12
Firma SsangYong, producent samochodów sportowych i terenowych, zostaje oficjalnym sponsorem Wisły Płock - polskiego zespołu piłkarskiego.
Wypadek na rondzie - sprawca to młody kierowca 18 lat, nie panował nad pojazdem, przeciął rondo i zakończył jazdę na skrzyżowaniu.
2023-01-10
Nissan Qashqai został najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii w 2022 roku, pomimo trudności z dostępem do części.