SKODA OCTAVIA utrzymała swoją maksymalną ocenę w Euro NCAP po przeprowadzeniu testów z nowymi, bardziej restrykcyjnymi kryteriami w roku 2022.
OCTAVIA zdobywa maksymalną ocenę w testach Euro NCAP
Największy hit producenta samochodów zdobył łącznie 81% możliwych do zdobycia punktów. Ocena ta obowiązywać będzie w całej Unii Europejskiej, a także w Wielkiej Brytanii i Norwegii do końca 2028 roku. Również dwie poprzednie generacje modelu OCTAVIA uzyskały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście. Ponadto, wszystkie 14 nowych modeli SKODY produkowanych od 2008 roku otrzymały najwyższą ocenę w testach.
Podniesienie poziomu systemów wsparcia kierowcy
SKODA OCTAVIA uzyskała ponownie maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP, pomimo wprowadzenia nowych, bardziej rygorystycznych kryteriów oceny. Najnowsza generacja tego popularnego modelu potwierdziła swoją reputację jednego z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie, zdobywając 86% maksymalnej liczby punktów w kategorii „Ochrona dorosłych pasażerów” i 84% w kategorii „Ochrona dzieci”. Systemy bezpieczeństwa Safety Assist, dostępne w standardzie w SKODA OCTAVIA, również osiągnęły wysoką ocenę, zwiększając swój wynik z 79% w 2019 roku do 81% obecnie.
Kontynuacja poprawek w dziedzinie bezpieczeństwa
W czerwcu 2022 roku SKODA AUTO dodała dodatkowe systemy bezpieczeństwa do swojego modelu OCTAVIA. Od tej pory, oba warianty tego samochodu – liftback i combi – są wyposażone standardowo w centralną poduszkę powietrzną między kierowcą a pasażerem z przodu oraz kolanową poduszkę powietrzną dla kierowcy. Ponadto, nowe systemy wspomagające kierowcę automatycznie uruchamiają procedurę hamowania w przypadku ryzyka kolizji na skrzyżowaniu lub z rowerzystą jadącym przez pas ruchu. System wykrywania zmęczenia kierowcy, zwany Driver Alert, teraz również wysyła ostrzeżenie audiowizualne.
Testy o większej surowości
Protokół testów Euro NCAP obowiązujący od 2020 roku jest bardziej wymagający niż poprzedni, który obowiązywał podczas pierwszego testu pięciogwiazdkowego SKODY OCTAVIA czwartej generacji. Zmiany te są wprowadzane w celu uzyskania bardziej realistycznej symulacji rzeczywistych wypadków i ich skutków. Wcześniej test zderzenia czołowego polegał na wjechaniu z prędkością 64 km/h w stałą ścianę z odkształcalną barierą, natomiast od 2020 r. w testach wykorzystuje się 1400-kilogramową mobilną barierę, która porusza się z prędkością 50 km/h w kierunku pojazdu poruszające się z taką samą prędkością. W celu lepszego odwzorowania organizmu ludzkiego i reprezentowania przeciętnego dorosłego mężczyzny ważącego 76,6 kg, do testów bezpieczeństwa kierowcy wykorzystano nową generację manekina testowego THOR-50M. W teście zderzenia bocznego prędkość bariery została zwiększona z 50 km/h do 60 km/h, a jej masa z 1300 do 1400 kilogramów. Oznacza to, że podczas testów pojazd musi bezpiecznie pochłonąć o 55% więcej energii kinetycznej niż wcześniej.
Przygotował: Łukasz Rosikoń
Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie głównej AutoPrasa.pl