Volvo prezentuje swój drugi elektryczny samochód produkcyjny – model C40, który będzie korzystał ze znanej już platformy, na której zbudowano model XC40 Recharge EV. Podobnie jak model XC40 – nowy produkt będzie powstawał także w belgijskim zakładzie Volvo w miejscowości Gandawa.
Jest to kolejny krok do wprowadzenia zapowiadanej w pełni zelektryfikowanej oferty do 2030 roku.
Nowe elektryczne Volvo oprze się o platformę CMA
Pojazd produkcyjny wykorzysta platformę CMA, która jest absolutnym fundamentem w budowaniu samochodów przez cały chiński koncern – mowa nie tylko Volvo XC40, które z tej podłogi już korzysta, ale także o wielu pojazdach Geely, Lynk & Co oraz Polestar 2. CMA została zaprojektowana jako podstawa dla modeli bardziej kompaktowych – skrót oznacza Compact Modulat Architecture. Płyta podłogowa została zaprojektowana tak, aby ułatwić procesy produkcyjne i obsługiwać wiele modeli z każdym możliwym wariantem silnika – EV, PHEV i klasyczne jednostki benzynowe.
Belgijska Gandawa to miasto, w którym Volvo zobowiązało się mocno usprawnić produkcję pojazdów EV i twierdzi, że do 2022 r. 60% produkowanych tam aut będzie pojazdami elektrycznymi. Oczekuje się, że do 2025 roku, połowa globalnej sprzedaży Volvo będą stanowić „elektryki”. W 2020 r. Volvo sprzedało globalne 662 tys. pojazdów, co oznacza spadek o 6,2% rok do roku. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 7,5% rok do roku, podczas gdy sprzedaż w Europie spadła o 15,5% do 287 902 sztuk.
Volvo XC40 Recharge EV – galeria
Słowa te nie wydają się puste, bowiem niedawno zaprzestano produkcji rodzinnego V40, który konkurował z popularnymi modelami segmentu C, a w to miejsce wjedzie nowe elektryczne Volvo C40 w elektrycznym wydaniu z bardziej sportową stylistyką. Samuelsson powiedział także, że firma nie wskrzesi V40 ze względu na zwiększoną koncentrację na luksusowych SUV-ach.
Volvo pracuje również nad bardziej kompaktowym pojazdem elektrycznym, który w hierarchii znajdzie się prawdopodobnie poniżej XC40 i przyjmie oznaczenie XC20. Pojazd ma powstać na dedykowanej dla aut elektrycznych platformie Sustainable Experience Architecture (SEA), opracowanej przez Volvo i Geely. Nowa platforma zostanie po raz pierwszy użyta w nowym Lynk & Co Zero.
Materiały prasowe: Volvo Cars Global Media Newsroom