Wielu z niesmakiem mówiło o pierwszym SUV-ie BMW – modelu X5, podobnie było z pierwszymi wariantami systemu iDrive. Pokrętło i centralny ekran do zarządzania wszelakimi systemami w samochodzie były czymś nowym – miały też wady wieku dziecięcego. Narzekać można było na kiepską intuicyjność, słabą ergonomię czy prędkość działania – to jednak było 2 dekady temu. Dzisiaj BMW pokazuje już najnowszą – 8. generację systemu inforozrywki – BMW iDrive 8.
BMW chwali się, że nowy system zmienia paradygmat systemu inforozrywki – celuje w naturalny dialog między użytkownikiem a pojazdem – w intuicyjny, osobisty i angażujący emocjonalnie sposób. Brzmi górnolotnie – jak będzie w praktyce, czas pokaże. 10 lat temu, gdy na rynek zaczęły wchodzić pierwsze systemu zarządzania pojazdem za pomocą komend głosowych, także było sporo wad. Mniejsi producenci wciąż nie poradzili sobie z wieloma problemami i często nawet prosta komenda wywołania kontaktu z telefonu stanowi uciążliwą barierę. Koncerny takie jak BMW czy Mercedes inwestują spore kwoty, czas i angażują duże grupy badawcze, aby systemy te działały sprawnie – i zdaje się, że z efektami.
BMW iDrive 8 generacji – jakie zmiany?
Centrum wydarzeń oczywiście jest nowe oprogramowanie, które pozwala lepiej wykorzystać hardware i rozwijającą się sieć IoT (Internet rzeczy). System ten obsługuje zupełnie nową generację wyświetlaczy, elementów sterujących i rzekomo bardzo wydajną łączność pozwalająca sprawnie przetwarzać spore ilości danych.
System ma się „uczyć” kierowcy i dostosować funkcje w sposób indywidualny. Został zaprojektowany tak, aby wszelkie interakcje odbywały się poprzez naturalny dialog oraz obsługę dotykową za pośrednictwem zakrzywionego wyświetlacza. Jak to już w przypadku marketingu nowych technologii bywa – hasła są naprawdę czarujące i górnolotne.
„Great Entrance Moments” nadają emocjonalności relacji między kierowcą a pojazdem, jeszcze zanim kierowca wejdzie na pokład. Nowe doświadczenie klienta wita kierowcę i zaprasza go do pojazdu zgodnie z dokładnie zaplanowaną choreografią. Podczas podróży „My Modes” wykorzystują wszechogarniającą grę różnych funkcji, aby wyczarować wyjątkowe chwile z połączenia właściwości pojazdu i wnętrza dostosowanego do aktualnej sytuacji.
~BMW, PressClub
Jakie modele dostaną BMW iDrive 8 w pierwszej kolejności?
Proces wdrażania tego systemu zajmie trochę czasu, jednak jeszcze w 2021 roku znajdziemy go na pokładzie modeli BMW iX oraz BMW i4 – w takie właśnie kolejności. Modele też są nośnikami dla logo po re-brandzie.