KIA EV6 – prezentacja nowego modelu i designu marki

KIA EV6 – prezentacja nowego modelu i designu marki

Nowy, w pełni elektryczny model marki KIA o oznaczeniu EV6 będzie miał premierę jeszcze w marcu 2021 roku. Niemniej, producent zdecydował się na przedpremierową prezentację nowego samochodu chwilę przed premierą.

W zasadzie to chodzi nie tyle o prezentację modelu, ile prezentację nowego designu – kierunku przyszłych modeli marki. A skoro EV6 jest pierwszym modelem z nowym wyglądem, to można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – pokazać rzeczony design i trochę napompować balonik dotyczący modelu EV6. Ostatnio sporo premier w tej klasie, dlatego PR musi działać!

KIA EV6 – design

Nowy model marki jest na pewno samochodem, które się spodoba dotychczasowym klientom i ma potencjał przyciągnąć nowych. Trend designerki, który idzie za wprowadzaniem aut elektrycznych, niesie za sobą sporo coupé-crossoverów. Czego by w przeszłości nie mówić o crossoverach, to dzisiaj „podwyższanie” samochodów ma wymiar praktyczny.

Samochody elektryczne posiadają sporo baterii, a te ważą i zajmują niemało miejsca. Najlepszą dla nich lokalizacją jest oczywiście podłoga, ponieważ nie zaburza środka ciężkości, trzeba jednak podnieść dach, żeby zmieściły się i baterie i pasażerowie. To jest powód, dla którego prąd i akumulatory kochają nadwozia SUV/crossover – i taki już będzie kierunek na najbliższy czas.

KIA EV6 został zaprojektowany zgodnie z nową filozofią designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, czerpiącą inspirację z kontrastów, które występują w naturze i w ludziach.

~KIA, informacje prasowe

Wyraz „coupé” w autach typu crossover, to już próba wprowadzenia odrobiny lekkości w „ciężkie” nadwozia. Taką drogą idzie m.in. Ford, Citroën, Volvo i w zasadzie połowa branży, a niebawem jeszcze więcej. KIA natomiast pokazuje samochód, który nie jest przesadnie coupé. Faktycznie tylna szyba opada, ale dach jest niemalże równiutki. Efekt jest taki, że auto nie ma topornego designu, a na pewno nieopadający dach docenią wysocy pasażerowie.

Kolejne co da się zauważyć, to niskie prowadzenie maski. Podczas gdy wielu producentów nawet z aut segmentu B robi istne tarany, to KIA poprowadziła maskę nisko – a to ma także wpływ na „lekki” wygląd auta. Well done KIA!

Film „KIA – Source of inspiration” opublikowany wraz z przedpremierową prezentacją EV6 – 15.03.2021

KIA EV6 – co „pod maską”?

Producent chwali się, że KIA EV6 jest pierwszym z gamy modelem generacji pojazdów typu BEV (Battery Electric Vehicle).

Zgodnie z obowiązującymi trendami, samochód powstał na modułowej platformie, która pozwala produkować samochody taniej, szybciej i efektywniej. W przypadku EV6 platforma ma oznaczenie E-GMP (Electric-Global Modular Platform).

Realnie oznacza to, że:

  • EV6 jest bliźniaczy do modelu Hyundai Ioniq 5.
  • Ładowanie w infrastrukturze 800 V.
  • Baterie mogą mieć ładunek 72.6kWh.
  • Szacowany zasięg to około 500 kilometrów.
  • Sprint 0-100 km/h zajmie około 5 sekund.
  • Prędkość maksymalna nie przekroczy prawdopodobnie 200 km/h.

Na dzisiaj wiemy tyle, a część informacji dotyczących parametrów pojazdu są przypuszczeniami, które potwierdzi (lub nie) oficjalna premiera. Zważywszy jednak na dzisiejszy trend budowania samochodów z użyciem modułowych płyt podłogowych, niespodzianek większych być nie powinno.

Nowy logo KIA – co za sobą niesie?

Logo wprawdzie zaprezentowano w styczniu 2021, ale EV6 jest pierwszym nosicielem zmiany. O dotychczasowym wiele dobrego się powiedzieć nie da – po prostu było, jakieś. Nowy wariant podąża podobną drogą, co inne marki – jest prosto i hermetycznie, zabrakło miejsca na zbyteczne kolorki i cienie – i bardzo dobrze. Wraz z nowym logo przedstawiono motto oraz ambicje marki (te akurat są typowe).

Logo jest symbolem nowej wizji marki Kia oraz wartości, które chce oferować klientom poprzez przyszłe produkty i usługi oraz umożliwić im doświadczanie nowych wrażeń. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią nowe logo przypomina odręczny podpis. Rytmiczna i ciągła linia logo świadczy o tym, że Kia chce inspirować, natomiast jego symetria – o pewności marki w dążeniu do tego celu. Coraz większe ambicje marki oraz – co ważniejsze – to, co oferuje klientom wyrażają wznoszące linie w logo.

~KIA, informacje prasowe

Udostępnij, jeśli uważasz ten artykuł za wartościowy

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Zimne temperatury mogą mieć znaczący wpływ na wydajność akumulatorów, co może być szczególnie irytujące dla właścicieli samochodów elektrycznych. Firma Recurrent Auto postanowiła przeprowadzić badania i opracować ranking samochode ich działanie do 35% swojego zasięgu w warunkach o niskich temperaturze.
Toyota zaprezentowała właśnie w Tajlandii koncepcyjnego Hiluxa Revo EV. Jest to pierwszy całkowicie elektryczny pickup firmy.
2022-12-17
Mercedes-Benz GLC zaprezentował wersje hybrydowe dla plug-in. Dodali wersję z silnikiem diesla.
Dacia Spring Electric ma powtórzyć sukces modelu Logan z 2004 roku. Teraz jednak bój jest nakierowany na wschodzący rynek aut elektrycznych. Czy się uda?
2021-04-15
Geely ogłosiło powstanie marki Zeekr, która będzie celować w klienta poszukującego EV klasy premium. Naturalnie marka ma więc konkurować m.in z Teslą.
2021-04-03
Na stronie internetowej koncernu VW pojawiła się informacja, że Volkswagen of America, będzie nazywał się Voltswagen of America. Przeciek czy żart?
2021-03-30